Vil du have flere boligforeningsbestyrelser til at læse din advertorial? Så drop salgstalen!
Hvert år hjælper vi mange virksomheder og samarbejdspartnere med at skærpe deres faglige advertorials, så de rammer plet hos bestyrelsesmedlemmer i boligforeninger.
Hvad er en advertorial? En advertorial er en annonce, der ligner og følger principperne for en artikel. En advertorial er et effektivt redskab til at positionere jer som eksperter indenfor jeres branche - hvis den bruges rigtigt!
Her er vores tre gode råd til, når I skal skrive en effektiv advertorial målrettet boligforeninger:
Hold det sagligt og ekspertdrevet
Det kan være fristende at bruge pladsen i en advertorial på fremhæve jeres egne kompetencer. Men hvis teksten fremstår som en salgstale, risikerer I, at læseren opfatter den som utroværdig og mister interessen.
I stedet for at sælge bør I vise jeres ekspertise gennem konkret viden og løsninger, der skaber værdi for læseren. Ved at demonstrere jeres faglighed gennem relevant og anvendelig information, opbygger I tillid – og det gør jer langt mere overbevisende.
Vælg én skarp vinkel
En advertorial er ikke en brochure, hvor I skal præsentere alt, hvad I kan hjælpe med. I stedet læner den sig op ad kriterierne for en artikel. Vælg derfor altid én relevant problemstilling og dyk ned i den – det kunne f.eks. være et emne, der passer til det aktuelle tema i det trykte magasin eller digitale univers, jeres artikel skal bringes i. På den måde bliver det nemmere at frasortere det uvæsentlige og fastholde læserens interesse.
Skriv til lægfolk - ikke kollegaer
Jeres læsere har ikke nødvendigvis samme faglige indsigt som jer. Nogle tekniske termer kan selvfølgelig være nødvendige for at forklare jeres ekspertise, og hvad I laver, men som tommelfingerregel bør sproget i jeres advertorial være letforståeligt – også for lægfolk.
Overvej altid, om de ord, I bruger, giver mening for en udenforstående. Hvis et begreb kræver forklaring, så brug hellere en ekstra sætning på at gøre det klart. Jo nemmere jeres tekst er at forstå, desto større er chancen for, at jeres budskab går rent igennem.
Ved at følge vores tre råd sikrer I, at jeres advertorial bliver læst, taget seriøst og opfattet som troværdig ekspertviden. Og det er præcis dét, der gør den til et effektivt markedsføringstiltag!